Działania podejmowane w naszej placówce umożliwiają realizację potrzeb wszystkich członków społeczności przedszkolnej poprzez:
WŁAŚCIWĄ ORGANIZACJĘ PROCESU WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEGO
Przedszkole posiada:
- Opracowany Program autorski ”Przedszkolak w świecie piękna”.
- Program Adaptacyjny
- Program wychowawczy przedszkola.
Działania edukacyjne prowadzone są w czterech oddziałach przedszkolnych obejmujących grupę dzieci 3, 4, 5, 6 – letnich
WYPRACOWANY PROGRAM WSPÓŁPRACY ZE ŚRODOWISKIEM
Współpraca z rodzicami ma na celu integrację systemu wychowania w rodzinie i w przedszkolu, pogłębia pozytywne relacje między rodziną a przedszkolem, ukazuje rodzinom wzór życia rodzinnego poprzez wskazywanie zasad oraz wartości życia zgodnego z Ewangelią.
Przedszkole prowadzi:
- FORMACJĘ RELIGIJNĄ RODZIN: katechezy dla rodziców, comiesięczne Msze Św. rekolekcje i skupienia dla rodziców, pielgrzymki, biblioteka książek religijnych, wspólne przeżywanie wydarzeń roku liturgicznego /Spotkania Opłatkowe, Jasełka, świętowanie Wielkanocy itd./
- WSPÓŁPRACĘ WYCHOWAWCZĄ Z RODZICAMI DZIECI: warsztaty „Skuteczna komunikacja z dzieckiem”, książki z biblioteczki przedszkolnej, płyty, wykłady oraz warsztaty dotyczące zagadnień pedagogicznych i psychologicznych
- INTEGRACJĘ RODZICÓW W PRZEDSZKOLU: Festyny Rodzinne, pikniki, spotkania indywidualne i grupowe z rodzicami, spotkania integracyjne / bal karnawałowy dla rodziców i dzieci, kulig/, wyjazdy o charakterze formacyjno – integracyjnym.
- WSPÓŁPRACĘ Z RODZICAMI NA RZECZ PRZEDSZKOLA: udział rodziców w uroczystościach przedszkolnych, w czynnościach porządkowych, pomoc przy organizacji imprez przedszkolnych.
Współpraca ze środowiskiem lokalnym sprzyja rozwijaniu cech kreatywnych u dzieci. Jest okazją do nauki gościnności i dobroci. Stwarza również sposobność do rozwoju duchowego oraz społeczno – emocjonalnego.
Przedszkole prowadzi:
- WSPÓŁPRACĘ ZE ŚRODOWISKIEM LOKALNYM: zajęcia zorganizowane w ramach współpracy z Instytutem Plastyki WSP, spotkania integracyjne z innymi placówkami oświatowymi / Przedszkola i Szkoły Katolickie, Poradnia psychologiczno – pedagogiczna/, spotkania z dziećmi niepełnosprawnymi, udział w konkursach i imprezach kulturalnych: teatr, filharmonia, muzea, kino, Miejski Ośrodek Kultury/, wycieczki bliższe i dalsze.
- WSPÓLPRACĘ Z INSTYTUCJAMI KOŚCIELNYMI.
WYKWALIFIKOWANĄ KADRĘ PEDAGOGICZNĄ
Nauczyciele posiadają:
- Wymagane kwalifikacje zawodowe.
- Świadomość koncepcji pracy przedszkola.
- Umiejętność dzielenia się ze sobą doświadczeniem zawodowym.
- Poszukujący i otwarty styl pracy.
- Potrzebę podnoszenia poziomu swoich kwalifikacji i kompetencji w różnych formach doskonalenia.
- Styl pracy o charakterze twórczym i nowatorskim.
- Umiejętność współpracy.
- Przekonanie o konieczności aktywnego uczestniczenia w życiu przedszkola.
- Umiejętność projektowania sytuacji edukacyjnych, które pozwalają im odkrywać i rozwijać możliwości każdego dziecka, oraz wspomagać jego indywidualny rozwój, kreatywność i samodzielność
BAZĘ PRZEDSZKOLA, DOSTOSOWANĄ DO REALIZACJI ZADAŃ PROGRAMOWYCH
Przedszkole posiada:
- Budynek z urządzeniami oraz sprzętem zapewniający poczucie bezpieczeństwa.
- Pomieszczenia wyróżniające się funkcjonalnością, czystością i estetyką.
- Powiększony i dostosowany do potrzeb dzieci ogród z placem zabaw wyposażonym w urządzenia terenowe.
- Wyposażenie sal: sprzęt, zabawki, pomoce dydaktyczne i audiowizualne umożliwiające realizację zadań statutowych.
- Dużą ilość zieleni w pomieszczeniach i wokół niego.
- Aulę.
- Magazyn pomocy dydaktycznych.
DOSTOSOWANIE PROGRAMU I DZIAŁAŃ EDUKACYJNYCH DO INDYWIDUALNEGO ROZWOJU DZIECKA
Przedszkole:
- Realizuje swoje zadania opiekuńcze, wychowawcze i dydaktyczne w oparciu o podstawę programową, oraz program uwzględniający potrzeby i możliwości rozwojowe wychowanków.
- Organizuje zajęcia dodatkowe: rytmika, taniec z elementami aerobiku, gimnastyka korekcyjna, Klub Małego Piłkarza, szachy, Zuchy Maluchy.
- Organizuje zajęcia dodatkowe na wniosek rodziców.
- Prowadzi systematyczną obserwację rozwoju dziecka.
- Diagnozuje dzieci za pomocą odpowiednich narzędzi diagnostycznych.
- Konstruuje indywidualne programy wspomagania rozwoju.
- Informuje na bieżąco o postępach dziecka.
- Pomaga rodzinom w rozpoznawaniu możliwości rozwojowych dziecka i podjęciu wczesnej interwencji specjalistycznej.
- Uzgadnia wspólnie z rodzicami kierunki i zakres pracy wychowawczej z dzieckiem.
- Udziela pomocy psychologiczno – pedagogicznej
- Zatrudnia specjalistów: pedagoga i logopedę
TWORZENIE DOBREGO KLIMATU I TROSKĘ O KULTURĘ
Pracownicy przedszkola:
- Tworzą pozytywną atmosferę wpływającą korzystnie na kreowanie środowiska wychowawczo – dydaktycznego placówki.
- Świadczą swoją postawą o wartościach chrześcijańskich.
- Utrzymują przyjazne relacje z rodzinami dzieci.
- Odznaczają się wysokim poziomem kultury osobistej.
Klauzula informacyjna i polityka prywatności