Szybki kontakt: 517 258 232

34 374-06-28

Działania podejmowane w naszej placówce umożliwiają realizację potrzeb wszystkich członków społeczności przedszkolnej poprzez:

WŁAŚCIWĄ ORGANIZACJĘ PROCESU WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEGO

sowa

Przedszkole posiada:

  • Opracowany Program autorski ”Przedszkolak w świecie piękna”.
  • Program Adaptacyjny
  • Program wychowawczy przedszkola.

Działania edukacyjne prowadzone są w czterech oddziałach przedszkolnych obejmujących grupę dzieci 3, 4, 5, 6 – letnich

WYPRACOWANY PROGRAM WSPÓŁPRACY ZE ŚRODOWISKIEM

Współpraca z rodzicami ma na celu integrację systemu wychowania w rodzinie i w przedszkolu, pogłębia pozytywne relacje między rodziną a przedszkolem, ukazuje rodzinom wzór życia rodzinnego poprzez wskazywanie zasad oraz wartości życia zgodnego z Ewangelią.

Przedszkole prowadzi:

  • FORMACJĘ RELIGIJNĄ RODZIN: katechezy dla rodziców, comiesięczne Msze Św. rekolekcje i skupienia dla rodziców, pielgrzymki, biblioteka książek religijnych, wspólne przeżywanie wydarzeń roku liturgicznego /Spotkania Opłatkowe, Jasełka, świętowanie Wielkanocy itd./
  • WSPÓŁPRACĘ WYCHOWAWCZĄ Z RODZICAMI DZIECI: warsztaty „Skuteczna komunikacja z dzieckiem”, książki z biblioteczki przedszkolnej, płyty, wykłady oraz warsztaty dotyczące zagadnień pedagogicznych i psychologicznych
  • INTEGRACJĘ RODZICÓW W PRZEDSZKOLU: Festyny Rodzinne, pikniki, spotkania indywidualne i grupowe z rodzicami, spotkania integracyjne / bal karnawałowy dla rodziców i dzieci, kulig/, wyjazdy o charakterze formacyjno – integracyjnym.
  • WSPÓŁPRACĘ Z RODZICAMI NA RZECZ PRZEDSZKOLA: udział rodziców w uroczystościach przedszkolnych, w czynnościach porządkowych, pomoc przy organizacji imprez przedszkolnych.

Współpraca ze środowiskiem lokalnym sprzyja rozwijaniu cech kreatywnych u dzieci. Jest okazją do nauki gościnności i dobroci. Stwarza również sposobność do rozwoju duchowego oraz społeczno – emocjonalnego.

Przedszkole prowadzi:

  • WSPÓŁPRACĘ ZE ŚRODOWISKIEM LOKALNYM: zajęcia zorganizowane w ramach współpracy z Instytutem Plastyki WSP, spotkania integracyjne z innymi placówkami oświatowymi / Przedszkola i Szkoły Katolickie, Poradnia psychologiczno – pedagogiczna/, spotkania z dziećmi niepełnosprawnymi, udział w konkursach i imprezach kulturalnych: teatr, filharmonia, muzea, kino, Miejski Ośrodek Kultury/, wycieczki bliższe i dalsze.
  • WSPÓLPRACĘ Z INSTYTUCJAMI KOŚCIELNYMI.

WYKWALIFIKOWANĄ KADRĘ PEDAGOGICZNĄ

Nauczyciele posiadają:

  • Wymagane kwalifikacje zawodowe.
  • Świadomość koncepcji pracy przedszkola.
  • Umiejętność dzielenia się ze sobą doświadczeniem zawodowym.
  • Poszukujący i otwarty styl pracy.
  • Potrzebę podnoszenia poziomu swoich kwalifikacji i kompetencji w różnych formach doskonalenia.
  • Styl pracy o charakterze twórczym i nowatorskim.
  • Umiejętność współpracy.
  • Przekonanie o konieczności aktywnego uczestniczenia w życiu przedszkola.
  • Umiejętność projektowania sytuacji edukacyjnych, które pozwalają im odkrywać i rozwijać możliwości każdego dziecka, oraz wspomagać jego indywidualny rozwój, kreatywność i samodzielność

BAZĘ PRZEDSZKOLA, DOSTOSOWANĄ DO REALIZACJI ZADAŃ PROGRAMOWYCH

Przedszkole posiada:

  • Budynek z urządzeniami oraz sprzętem zapewniający poczucie bezpieczeństwa.
  • Pomieszczenia wyróżniające się funkcjonalnością, czystością i estetyką.
  • Powiększony i dostosowany do potrzeb dzieci ogród z placem zabaw wyposażonym w urządzenia terenowe.
  • Wyposażenie sal: sprzęt, zabawki, pomoce dydaktyczne i audiowizualne umożliwiające realizację zadań statutowych.
  • Dużą ilość zieleni w pomieszczeniach i wokół niego.
  • Aulę.
  • Magazyn pomocy dydaktycznych.

DOSTOSOWANIE PROGRAMU I DZIAŁAŃ EDUKACYJNYCH DO INDYWIDUALNEGO ROZWOJU DZIECKA

Przedszkole:

  • Realizuje swoje zadania opiekuńcze, wychowawcze i dydaktyczne w oparciu o podstawę programową, oraz program uwzględniający potrzeby i możliwości rozwojowe wychowanków.
  • Organizuje zajęcia dodatkowe: rytmika, taniec z elementami aerobiku, gimnastyka korekcyjna, Klub Małego Piłkarza, szachy, Zuchy Maluchy.  
  • Organizuje zajęcia dodatkowe na wniosek rodziców.
  • Prowadzi systematyczną obserwację rozwoju dziecka.
  • Diagnozuje dzieci za pomocą odpowiednich narzędzi diagnostycznych.
  • Konstruuje indywidualne programy wspomagania rozwoju.
  • Informuje na bieżąco o postępach dziecka.
  • Pomaga rodzinom w rozpoznawaniu możliwości rozwojowych dziecka i podjęciu wczesnej interwencji specjalistycznej.
  • Uzgadnia wspólnie z rodzicami kierunki i zakres pracy wychowawczej z dzieckiem.
  • Udziela pomocy psychologiczno – pedagogicznej
  • Zatrudnia specjalistów: pedagoga i logopedę

TWORZENIE DOBREGO KLIMATU I TROSKĘ O KULTURĘ

Pracownicy przedszkola:

  • Tworzą pozytywną atmosferę wpływającą korzystnie na kreowanie środowiska wychowawczo – dydaktycznego placówki.
  • Świadczą swoją postawą o wartościach chrześcijańskich.
  • Utrzymują przyjazne relacje z rodzinami dzieci.
  • Odznaczają się wysokim poziomem kultury osobistej.